°
Ashburn

Embassy in the US responded to the state Department report on "Russian propaganda"

The us state Department report on "Russian propaganda" intended to stifle a formal proposal from Moscow on the resumption of cooperation with the United States, said the Russian Embassy in Washington.

Previously, the Center for global interaction at the Department of state published a report on "the pillars of the Russian disinformation", which presents the concept of "Russian propaganda" under this definition, in particular, summed up the Russian media with state funding. As examples of disinformation are the headers Sputnik, RIA Novosti, RT, channel one, "Russia 24" and others.

The diplomatic mission noted that the Russian and foreign media, "dare to criticize the USA", it should be borne in mind that they "can and almost certainly will be the subject of careful study," and their resources in the American social networks risk being blocked without explanation.

The Embassy said the state Department "it is not like the existence of alternative sources of information." To their discredit, as noted in the Embassy, "involved serious resources. "Any voice that contradicts the Washington, declared the "misinformation" in the service "of the Kremlin" and the Russian special services", - said the diplomat.

The Embassy gave examples of the absurd, to which reached in its report, the U.S. state Department. Thus, "official government communications" the foreign Ministry of the US recorded LDPR leader Vladimir Zhirinovsky and the private radio station "Moscow speaking".

"If this is the top of the whole structure, which American colleagues have so carefully built, it is more like a house of cards," - said the Embassy advised the state Department subscribe to the official sites of the Kremlin, the government and the Ministry of foreign Affairs to "to draw the official Russian information from them."

The US state Department requested 138 million dollars in 2021 on "countering disinformation and propaganda from the Russian side". The Kremlin and foreign Ministry has repeatedly denied the accusations against Russia of disinformation.

In the US there is state Agency for foreign broadcasting, the parent company of "voice of America" and radio "Liberty/Free Europe", which the Ministry of justice along with other media included in the list of registered as foreign agents. The organization, which since 1994 was called the Board of governors on issues of broadcasting (BBG), was renamed in 2018 in the U.S. Agency for global media (USAGM). Within it are produced the TV program, but almost exclusively for Internet broadcasting. The Agency is entirely financed from the budget of the United States, in 2017, its expenditures amounted to 748 million dollars.