°
Ashburn

Simonyan responded to ban five of the RT channels in Lithuania

Editor in chief of RT and international news AGENCY "Russia today" Margarita Simonyan ironically commented on the ban of broadcasting of five TV channels of RT in Lithuania.

"Dmitry Kiselyov is irrelevant to Russia Today. Dmitry Kiselev headed the news of the MIA "Russia today". Even if Google translator is telling you that "Russia today" translates as "Russia Today", — she wrote in the Telegram channel.

On Thursday, Lithuania will enter into force a ban on the broadcast of the TV channels RT, RT HD, RT Spanish, and RT Documentary RT Documentary HD. Last week, a similar decision was taken by the Latvian authorities in Estonia also allowed the possibility to follow their example.

In Riga explained this step the fact that RT is supposedly owned by the CEO of MIA "today Russia" Dmitry Kiselyov, who is under EU sanctions.

In this case, in fact, Kiselev is the Director General of MIA "Russia today" and RT is headed by Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain.

Earlier Kiselyov said that such position of the Latvian authorities testifies to their "stupidity and ignorance". He said that he sincerely laughed at the decision of Riga and that the ban has no legal meaning. Simonyan, in turn, also reminded that the local authorities have long blocked Sputnik — and this does not prevent him to be an effective resource.

The authorities of the Baltic countries repeatedly obstructed the work of the Russian media. The foreign Ministry stated with clear signs of a coordinated line of those States.

As noted in the foreign Ministry, the cases of harassment of the media in the Baltic States "demonstrate, which in practice are demagogic statements about the commitment of Vilnius, Riga and Tallinn to the principles of democracy and freedom of speech".