°
Dallas

The Embassy in Riga commented on the ban on the broadcasting of RT in Latvia

Embassy of Russia in Riga called rabid prohibition of Latvia to broadcast seven RT channels.

Earlier, the Latvian regulator has banned the broadcasting seven channels RT, explaining that they belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions. While Kiselev is the Director General of MIA "Russia today" and editor-in-chief is the RT Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain.

The Embassy noted that it is not the first time I've seen the Latvian authorities to arrange the massacre of Russian television, trying to isolate their citizens from "harmful propaganda of Moscow", in fact denying access to objective and unbiased coverage of events in the world.

Earlier, the foreign Ministry called on international organizations to assess how the decision of Riga to ban the broadcasting of RT in line with political commitments of Latvia. The Russian foreign Ministry added that the decision is an outrageous and unauthorized step.

The authorities of the Baltic countries repeatedly obstructed the work of the Russian media. The Russian foreign Ministry stated with clear signs of a coordinated line of those States. Cases of harassment of the media in the Baltic countries, noted in the Russian Ministry, "demonstrate, which in practice are demagogic statements about the commitment of Vilnius, Riga and Tallinn to the principles of democracy and freedom of speech".