°
Ashburn

The foreign Ministry commented on the ban on the broadcasting of the seven RT channels in Latvia

The official representative of the foreign Ministry Maria Zakharova condemned the ban on the broadcasting of the seven RT channels in Latvia.

The Latvian regulator, previously banned broadcasting of channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, explained its decision by the fact that they supposedly belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions.

In this case, in fact, Kiselev is the Director General of MIA "Russia today" and RT is headed by Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain.

"I would like to explain to our colleagues that this structure is the legal status of Autonomous non-profit organization, managed by Mrs. Simonyan," — concluded Zakharov.

Earlier Kiselyov said that such position of the Latvian authorities testifies to their "stupidity and ignorance". He said that he sincerely laughed at the decision of Riga, and that the ban has no legal meaning. Simonyan, in turn, also reminded that the local authorities have long blocked Sputnik — and this does not prevent him to be an effective resource.

The authorities of the Baltic countries repeatedly obstructed the work of the Russian media. The foreign Ministry stated with clear signs of a coordinated line of those States.

As noted in the foreign Ministry, the cases of harassment of the media in the Baltic States "demonstrate, which in practice are demagogic statements about the commitment of Vilnius, Riga and Tallinn to the principles of democracy and freedom of speech".