°
Newark

Simonyan said the ban RT in Latvia

Editor in chief of RT TV channel and MIA "Russia today" Margarita Simonyan, commenting on the ban of broadcasting of RT in Latvia, said that the local authorities have long blocked Sputnik, and it does not prevent him to be an effective resource.

She stressed that in many countries of the former Soviet Union Sputnik ranks first in audience.

"Now they are banned from all seven RT channels. None of them broadcasts nor their language, nor even in Russian. As you know, RT channel international and broadcasts it in English, Spanish, Arabic. Apparently, Latvia is very worried that its Arabic-speaking population listen to RT, and something to do" she said in the TV channel "Russia 1".

The Latvian regulator, on the eve of the ban broadcast channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, explained its decision by the fact that they supposedly belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions.

In this case, in fact, Kiselev is the Director General of MIA "Russia today" and RT is headed by Simonyan on which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain.

Earlier Kiselyov said that such position of the Latvian authorities testifies to their "stupidity and ignorance". He said that he sincerely laughed at the decision of Riga, and that the ban has no legal meaning.

The authorities of the Baltic countries repeatedly obstructed the work of the Russian media. The foreign Ministry stated with clear signs of a coordinated line of those States.

As noted in the foreign Ministry, the cases of harassment of the media in the Baltic States, "showcase, which in practice are demagogic statements about the commitment of Vilnius, Riga and Tallinn to the principles of democracy and freedom of speech".