°
Ashburn

Kiselev commented on the ban of RT in Latvia

The decision of the National Council for electronic media of Latvia on the prohibition of broadcasting seven channels RT on the grounds that they allegedly owned by the CEO of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, funny and just shows the ignorance of the Latvian authorities as to RT Kiselev has no relation, he told RIA Novosti.

The Latvian regulator, the ban on Tuesday, the broadcasting channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV explained its decision by the fact that they belong to Kiselyov, under sanctions from the European Union.

Kiselev is the Director General of MIA "Russia today", while the chief editor of RT Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain.

The authorities of the Baltic countries repeatedly obstructed the work of the Russian media. The Russian foreign Ministry stated with clear signs of a coordinated line of those States. Cases of harassment of the media in the Baltic countries, noted in the Russian Ministry, "demonstrate, which in practice are demagogic statements about the commitment of Vilnius, Riga and Tallinn to the principles of democracy and freedom of speech".