°
Ashburn

Latest News - #RT

"Reporters without borders" condemned the situation with RT and Sputnik in Latvia and Lithuania

International organization "reporters without borders" (RSF) expressed concern about the actions of Latvia and Lithuania in relation to RT and Sputnik, calling it an abuse of the sanctions policy of the EU.

"Although it is legal to protect and promote independent and reliable news coverage, RSF considers the closure as an abuse of the sanctions policy of the EU. The ban or the closure of media outlets is not part of the sanctions taken against (the General Director of MIA "Russia today" Dmitry) Kiselev," - said in a statement RSF.

In SF ask to impose sanctions against the authorities of the Baltic States for RT and Sputnik

The Federation Council urged the foreign Ministry and other Executive authorities to impose sanctions against the authorities of the Baltic countries because of the situation with RT and Sputnik.

We are talking about the leadership of Lithuania, Latvia and Estonia, which "grossly violated the principles of freedom of speech and dissemination of information, as well as its obligations to international organizations."

The Embassy responded to the accusations of German espionage against Russia

Embassy of Russia in Germany drew attention to the "anti-Russian passages" in the report on the work of the operatives, informed the head of the German interior Ministry, Horst Seehofer.

They added that what is happening is not conducive to the positive development of bilateral relations.

The ban on broadcasting RT: how the West has forgotten how to work against Russia

Lithuania banned on its territory the broadcast of five television channels RT.

This happened a week after a similar step was taken by the Latvian authorities. The turn — Estonia, Minister of foreign Affairs which also did not exclude the possibility of the same solution.

Simonyan responded to ban five of the RT channels in Lithuania

Editor in chief of RT and international news AGENCY "Russia today" Margarita Simonyan ironically commented on the ban of broadcasting of five TV channels of RT in Lithuania.

"Dmitry Kiselyov is irrelevant to Russia Today. Dmitry Kiselev headed the news of the MIA "Russia today". Even if Google translator is telling you that "Russia today" translates as "Russia Today", — she wrote in the Telegram channel.

In the state Duma commented on the decision of Lithuania to ban the broadcasting of RT

The desire to ban the broadcasting of the TV channel with a large audience - a sign of an undemocratic state, said RIA Novosti member of the state Duma Committee on international Affairs Elena Panina, commenting on the ban of broadcasting of TV channels of RT in Lithuania.

Earlier, the Lithuanian Commission on radio and television (LRTK) has banned the broadcast of five television channels RT in the country.

The Embassy in Riga commented on the ban on the broadcasting of RT in Latvia

Embassy of Russia in Riga called rabid prohibition of Latvia to broadcast seven RT channels.

Earlier, the Latvian regulator has banned the broadcasting seven channels RT, explaining that they belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions. While Kiselev is the Director General of MIA "Russia today" and editor-in-chief is the RT Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain.

In the Russian Union of Latvia appreciated the attempts of Riga to ban Russian TV channels

The Latvian authorities, prohibiting the broadcasting in the country of the RT channels, trying to deal with the threat which they themselves invented, and these efforts look pathetic, said RIA Novosti former member of the European Parliament, co-Chairman of the Russian Union of Latvia (STGS) Miroslav Mitrofanov.

The Latvian regulator, the ban on Tuesday, the broadcasting channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, argued his decision by the fact that they belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions.

The foreign Ministry commented on the ban on the broadcasting of the seven RT channels in Latvia

The official representative of the foreign Ministry Maria Zakharova condemned the ban on the broadcasting of the seven RT channels in Latvia.

The Latvian regulator, previously banned broadcasting of channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, explained its decision by the fact that they supposedly belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions.

The Ministry called on international organizations to assess the ban on broadcasting of RT in Latvia

Russia calls on international organizations to assess how the decision of Riga to ban the broadcasting of RT in line with political commitments of Latvia, said the official representative of Russian foreign Ministry Maria Zakharova.

She recalled that this is not the first step on the part of Latvia to sweep the information space in the country, where more than 40% of the population prefer to receive information in Russian.

More News