°
Newark

Latest News - #Mediavoyna

Embassy in the US responded to the state Department report on "Russian propaganda"

The us state Department report on "Russian propaganda" intended to stifle a formal proposal from Moscow on the resumption of cooperation with the United States, said the Russian Embassy in Washington.

Previously, the Center for global interaction at the Department of state published a report on "the pillars of the Russian disinformation", which presents the concept of "Russian propaganda" under this definition, in particular, summed up the Russian media with state funding. As examples of disinformation are the headers Sputnik, RIA Novosti, RT, channel one, "Russia 24" and others.

The US state Department presented a report on "Russian propaganda"

The Department of state published on Wednesday the report "Foundations of the Russian system of misinformation and propaganda" which sistematizirovat his concept of "Russian propaganda" under the definition of "propaganda", in particular, summed up the Russian media with state funding.

In particular, as examples of disinformation are the headers Sputnik, RIA Novosti, RT, channel one, "Russia 24" and others. In particular, an example of disinformation called publication RIA Novosti "(British Prime Minister) Johnson will conduct an artificial ventilation of the lungs". Evidence that this misinformation is not given.

"Constantinople" has addressed in Roskomnadzor for lock on YouTube

The founder of the channel "Tsargrad" Konstantin Malofeyev has told RIA Novosti that he had sent to Roskomnadzor a statement in connection with the ban on YouTube, and called the incident the result of a hybrid war against Russia.

Previously YouTube blocked the account of the network edition of "Tsargrad" and the eponymous TV channel, after which the publication announced the intention to go to court. In "Constantinople" drew attention to the blocking of YouTube account publications "double-Headed eagle". From "Constantinople" and the "double eagle" General guidance: according to the site "Constantinople", the businessman Konstantin Malofeyev - founder of the channel "Tsargrad". He also holds the position of Chairman of the society for the development of Russian historical education, "double-Headed eagle".

In the state Duma will continue the monitoring of information in the foreign media about Russia

The Commission of the state Duma on investigation of facts of interference in the Affairs of the Russian Federation outside still have questions to the foreign media and their publications, monitoring information in foreign publications about Russia will be continued, told reporters the head of the Committee Vasily Piskarev, summing up the work in the spring.

"For a number of media – such as "Medusa", "MBKH-media", "BBC Russian service" - the Commission questions remain, monitoring of information published in foreign publications, will continue. In addition, the Commission insists on the strict observance of the media-registered as a foreign agent of the requirement for mandatory labelling of their products," - said the Deputy.

The Federation Council has accused London of using fakes due to the situation with RT

The request of the British shadow Minister of culture with request to reconsider the granting of a license to RT for broadcasting in the UK is an attempt to manipulate events and use fakes, said the Senator Olga Cowicide.

RT reported that British shadow Minister of culture, digital technology, sports and the media, Joe Stevens addressed to the Executive Director of the media regulator Ofcom Melanie Dawes to reconsider the question of giving RT a license to broadcast in the country. This happened after the publication of the report of the British Parliament about the "intervention" of Russia in the Affairs of Britain. The Russian foreign Ministry said that the document does not contain evidence and specific facts. Glavred RT Margarita Simonyan, commenting on the statement by Joe Stevens recalled in his Telegram channel that Ofcom is the "independent" media regulator, on which the government should not in any way affect".

In cjr assessed the request to reconsider the RT license to broadcast in Britain

A letter to the British shadow Minister for culture, Ofcom to reconsider the RT license for broadcasting in the UK is an example of double standards, on the basis of purely political interest, and in the case of the implementation of the requirements to solve the situation have in the judicial field, told RIA Novosti Secretary of the Union of journalists of Russia Timur Shafir.

RT reported that British shadow Minister of culture, digital technology, sports and the media, Joe Stevens addressed to the Executive Director of the media regulator Ofcom Melanie Dawes to reconsider the question of giving RT a license to broadcast in the country. This happened after the publication of the report of the British Parliament about the "intervention" of Russia in the Affairs of Britain. The Russian foreign Ministry said that the document does not contain evidence and specific facts. Glavred RT Margarita Simonyan, commenting on the statement by Joe Stevens recalled in his Telegram channel that Ofcom is the "independent" media regulator, on which the government should not in any way affect".

UN called on to investigate any cases of harassment of journalists

Any cases of harassment of journalists by law enforcement or protesters, should be investigated, he said at a briefing the official representative of the UN Secretary General Stefan Dyuzharrik.

Earlier, Russian journalists were attacked by American police while covering protests in Portland. They filmed a report about the riots, which was besieged by the local court. The building housed the Federal law enforcement forces entered the city, despite the dissatisfaction of the local authorities. Both attacked the journalist was with the badges with the inscription "Press".

OP urged to bring the issue of harassment of journalists in the United States at the UN level

The issue of harassment of journalists in the US have to bring to the UN, told RIA Novosti the first Deputy head of Commission OP of the Russian Federation on mass media Alexander Malkevich, noting that the civic chamber will appeal to the "Reporters without borders" and the OSCE representative on freedom of the media to Alemu the Military about the attack by police in Portland on the film crew of the First channel.

Russian journalists were attacked by American police while covering protests in Portland. They filmed a report about the riots, which was besieged by the local court. The building housed the Federal law enforcement forces entered the city, despite the dissatisfaction of the local authorities. Both attacked the journalist was with the badges with the inscription "Press".

Moskalkova will address the UN after the attack on journalists in the US

The Commissioner for human rights in the Russian Federation Tatiana Moskalkova has told RIA Novosti that he plans to appeal to the UN high Commissioner for human rights for the police attack on Russian journalists in Portland.

Previously RIA Novosti reported that Russian journalists were attacked by American police while covering protests in Portland. They filmed a report about the riots, which was besieged by the local court. The building housed the Federal law enforcement forces entered the city, despite the dissatisfaction of the local authorities. Both attacked the journalist was with the badges with the inscription "Press".

The Association for international broadcasting is concerned by a ban RT in Latvia and Lithuania

Association for international broadcasting (AIB) is concerned about the prohibition of broadcasts of the channels of the group RT in Latvia and Lithuania.

"It seems that action was taken based on false information and without following the standard legal procedures", - quotes RT excerpts from the message that the head of the AIB, Simon Spanswick sent to the media regulators of the two countries, and ambassadors in the UK, where the head office of the Association.

More News