°
Ashburn

Latest News - #Margarita Simonyan

The Federation Council has accused London of using fakes due to the situation with RT

The request of the British shadow Minister of culture with request to reconsider the granting of a license to RT for broadcasting in the UK is an attempt to manipulate events and use fakes, said the Senator Olga Cowicide.

RT reported that British shadow Minister of culture, digital technology, sports and the media, Joe Stevens addressed to the Executive Director of the media regulator Ofcom Melanie Dawes to reconsider the question of giving RT a license to broadcast in the country. This happened after the publication of the report of the British Parliament about the "intervention" of Russia in the Affairs of Britain. The Russian foreign Ministry said that the document does not contain evidence and specific facts. Glavred RT Margarita Simonyan, commenting on the statement by Joe Stevens recalled in his Telegram channel that Ofcom is the "independent" media regulator, on which the government should not in any way affect".

In cjr assessed the request to reconsider the RT license to broadcast in Britain

A letter to the British shadow Minister for culture, Ofcom to reconsider the RT license for broadcasting in the UK is an example of double standards, on the basis of purely political interest, and in the case of the implementation of the requirements to solve the situation have in the judicial field, told RIA Novosti Secretary of the Union of journalists of Russia Timur Shafir.

RT reported that British shadow Minister of culture, digital technology, sports and the media, Joe Stevens addressed to the Executive Director of the media regulator Ofcom Melanie Dawes to reconsider the question of giving RT a license to broadcast in the country. This happened after the publication of the report of the British Parliament about the "intervention" of Russia in the Affairs of Britain. The Russian foreign Ministry said that the document does not contain evidence and specific facts. Glavred RT Margarita Simonyan, commenting on the statement by Joe Stevens recalled in his Telegram channel that Ofcom is the "independent" media regulator, on which the government should not in any way affect".

The Association for international broadcasting is concerned by a ban RT in Latvia and Lithuania

Association for international broadcasting (AIB) is concerned about the prohibition of broadcasts of the channels of the group RT in Latvia and Lithuania.

"It seems that action was taken based on false information and without following the standard legal procedures", - quotes RT excerpts from the message that the head of the AIB, Simon Spanswick sent to the media regulators of the two countries, and ambassadors in the UK, where the head office of the Association.

In SF ask to impose sanctions against the authorities of the Baltic States for RT and Sputnik

The Federation Council urged the foreign Ministry and other Executive authorities to impose sanctions against the authorities of the Baltic countries because of the situation with RT and Sputnik.

We are talking about the leadership of Lithuania, Latvia and Estonia, which "grossly violated the principles of freedom of speech and dissemination of information, as well as its obligations to international organizations."

Simonyan responded to ban five of the RT channels in Lithuania

Editor in chief of RT and international news AGENCY "Russia today" Margarita Simonyan ironically commented on the ban of broadcasting of five TV channels of RT in Lithuania.

"Dmitry Kiselyov is irrelevant to Russia Today. Dmitry Kiselev headed the news of the MIA "Russia today". Even if Google translator is telling you that "Russia today" translates as "Russia Today", — she wrote in the Telegram channel.

Simonyan about the case Safronova: it would be nice to get an explanation

Editor in chief of RT and international news AGENCY "Russia today" Margarita Simonyan commented on the situation around the case of the adviser of the General Director of Roskosmos and former journalist, "Kommersant" and "Vedomosti" of Ivan Safronov, stating the need to explain what exactly he is accused.

She noted that there is a big difference in journalistic work on foreigners and by working directly for foreign intelligence services. Simonyan called on law enforcement authorities to give an explanation of what suspect Safronov.

Estonia is weighing whether to ban broadcasting of Russian channels RT

The Estonian government is weighing the possibility on the example of Latvia to ban broadcasting of Russian TV channels in the country, Russia Today reported on Monday the Minister of foreign Affairs of the Baltic Republic Urmas Reinsalu.

Last week Latvia has banned broadcasting of channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, having reasoned its decision by the fact that they belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions. While Kiselev is the Director General of MIA "Russia today", while the chief editor of RT Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain. Commenting on the decision of Latvia and Lithuania, Simonyan wrote that now expects the same from the government of Estonia.

The Embassy in Riga commented on the ban on the broadcasting of RT in Latvia

Embassy of Russia in Riga called rabid prohibition of Latvia to broadcast seven RT channels.

Earlier, the Latvian regulator has banned the broadcasting seven channels RT, explaining that they belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions. While Kiselev is the Director General of MIA "Russia today" and editor-in-chief is the RT Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain.

The foreign Ministry commented on the ban on the broadcasting of the seven RT channels in Latvia

The official representative of the foreign Ministry Maria Zakharova condemned the ban on the broadcasting of the seven RT channels in Latvia.

The Latvian regulator, previously banned broadcasting of channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, explained its decision by the fact that they supposedly belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions.

The Ministry called on international organizations to assess the ban on broadcasting of RT in Latvia

Russia calls on international organizations to assess how the decision of Riga to ban the broadcasting of RT in line with political commitments of Latvia, said the official representative of Russian foreign Ministry Maria Zakharova.

She recalled that this is not the first step on the part of Latvia to sweep the information space in the country, where more than 40% of the population prefer to receive information in Russian.

More News