°
Ashburn

Latest News - #Dmitry Kiselev

The Association for international broadcasting is concerned by a ban RT in Latvia and Lithuania

Association for international broadcasting (AIB) is concerned about the prohibition of broadcasts of the channels of the group RT in Latvia and Lithuania.

"It seems that action was taken based on false information and without following the standard legal procedures", - quotes RT excerpts from the message that the head of the AIB, Simon Spanswick sent to the media regulators of the two countries, and ambassadors in the UK, where the head office of the Association.

The Federation Council asked the foreign Ministry to respond to the situation with RT in the Baltic States

The Federation Council will direct the appeal to the foreign Ministry with a request to respond to the situation with RT and Sputnik in the Baltic countries, said the speaker of Council of Federation Valentina Matvienko on Wednesday at a meeting of the upper house of the Russian Parliament.

So Matvienko responded to the speech of the head of the interim Commission of the Federation Council on information policy Alexei Pushkov, who said that the Commission considers it necessary to introduce personal sanctions against representatives of the authorities of the Baltic States, took the decision in RT and Sputnik.

In SF ask to impose sanctions against the authorities of the Baltic States for RT and Sputnik

The Federation Council urged the foreign Ministry and other Executive authorities to impose sanctions against the authorities of the Baltic countries because of the situation with RT and Sputnik.

We are talking about the leadership of Lithuania, Latvia and Estonia, which "grossly violated the principles of freedom of speech and dissemination of information, as well as its obligations to international organizations."

Simonyan responded to ban five of the RT channels in Lithuania

Editor in chief of RT and international news AGENCY "Russia today" Margarita Simonyan ironically commented on the ban of broadcasting of five TV channels of RT in Lithuania.

"Dmitry Kiselyov is irrelevant to Russia Today. Dmitry Kiselev headed the news of the MIA "Russia today". Even if Google translator is telling you that "Russia today" translates as "Russia Today", — she wrote in the Telegram channel.

Estonia is weighing whether to ban broadcasting of Russian channels RT

The Estonian government is weighing the possibility on the example of Latvia to ban broadcasting of Russian TV channels in the country, Russia Today reported on Monday the Minister of foreign Affairs of the Baltic Republic Urmas Reinsalu.

Last week Latvia has banned broadcasting of channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, having reasoned its decision by the fact that they belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions. While Kiselev is the Director General of MIA "Russia today", while the chief editor of RT Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain. Commenting on the decision of Latvia and Lithuania, Simonyan wrote that now expects the same from the government of Estonia.

The Embassy in Riga commented on the ban on the broadcasting of RT in Latvia

Embassy of Russia in Riga called rabid prohibition of Latvia to broadcast seven RT channels.

Earlier, the Latvian regulator has banned the broadcasting seven channels RT, explaining that they belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions. While Kiselev is the Director General of MIA "Russia today" and editor-in-chief is the RT Margarita Simonyan, for which no EU sanctions do not apply. These companies were two separate legal entities, this information is well known and is in the public domain.

Putin said the Internet project, implemented with the participation of RIA Novosti

Russian President Vladimir Putin, speaking Thursday at a meeting of the Victory organising Committee, highlighted the success of a project "Bearer of Victory" Patriotic movement "Immortal regiment of Russia".

Thanking all who participated in the preparation of anniversary events, he stressed that a huge audience gathered and continue to gather stock online. "For example, in the project "the standard-Bearers of Victory" teenagers, children and even the students not only talk about the combat or career path of their family, but also about what the winners, the soldiers of the great Patriotic war could be proud today of its heirs," said Putin.

The foreign Ministry commented on the ban on the broadcasting of the seven RT channels in Latvia

The official representative of the foreign Ministry Maria Zakharova condemned the ban on the broadcasting of the seven RT channels in Latvia.

The Latvian regulator, previously banned broadcasting of channels RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, explained its decision by the fact that they supposedly belong to the General Director of MIA "Russia today" Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions.

The Ministry called on international organizations to assess the ban on broadcasting of RT in Latvia

Russia calls on international organizations to assess how the decision of Riga to ban the broadcasting of RT in line with political commitments of Latvia, said the official representative of Russian foreign Ministry Maria Zakharova.

She recalled that this is not the first step on the part of Latvia to sweep the information space in the country, where more than 40% of the population prefer to receive information in Russian.

Simonyan said the ban RT in Latvia

Editor in chief of RT TV channel and MIA "Russia today" Margarita Simonyan, commenting on the ban of broadcasting of RT in Latvia, said that the local authorities have long blocked Sputnik, and it does not prevent him to be an effective resource.

She stressed that in many countries of the former Soviet Union Sputnik ranks first in audience.

More News